• pl
  • en
  • Aktualności
    15 września, godz. 23:59

    Zapraszamy twórców i twórczynie migranckie do zgłaszania się na tygodniowe rezydencje artystyczne w ramach projektu migrart.waw.pl!

    2 rezydencje na jesieni 2024:
    𝟭𝟰-𝟮𝟬 𝗽𝗮𝘇́𝗱𝘇𝗶𝗲𝗿𝗻𝗶𝗸𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟰
    𝟭𝟭-𝟭𝟳 𝗹𝗶𝘀𝘁𝗼𝗽𝗮𝗱𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟰
    Deadline zgłoszeń mija 15 września. Wyniki: 22 września

    WIĘCEJ INFORMACJI

    Szkoła o Migracji – scenariusz zajęć i podcast

    Szkoła o Migracji / Azyl PL to projekt Strefy skierowany do młodych aktywistek i aktywistów z małych ośrodków miejskich, którzy chcą pracować z osobami migranckimi i uchodźczymi.

    Scenariusz zajęć

    Zachęcamy do zapoznania się ze scenariuszem „Poszukiwacze skarbów / Kto Ty jesteś?”, który może stać się inspiracją dla osób prowadzących z warsztaty zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi.

    PDF DO POBRANIA

    Autorka scenariusza
    Alina Januszczyk – Prezeska Fundacji Beetle, na co dzień pracuje jako specjalista ds. edukacji w Domu Słów. Zajmuje się szeroko rozumianą literaturą, organizuje m.in. „Podwórko wyobraźni” w przestrzeni publicznej, podczas którego prezentowane są dawne książki dla dzieci. Organizatorka dziewięciu edycji Festiwalu literackiego „Miasto Poezji” (m.in. opracowuje program Małego Miasta Poezji, którego odbiorcami są dzieci). Koordynatorka i organizatorka Akademii Opowieści, Pracowni Książki Nieobojętnej z Iwoną Chmielewską czy programu Drzewo Opowieści uczącego dzieci sztuki opowiadania. Na co dzień zajmuje się prowadzeniem i organizacją warsztatów edukacyjnych dla dzieci w oparciu o książki społecznie zaangażowane. Autorka projektu Otwarta Szkoła – przemian estetyczno funkcjonalnych w publicznych szkołach. Twórczyni Festiwalu ALFABET o literaturze i rozwoju dla dzieci. W roku 2017 nominowana do nagrody IBBY za upowszechnianie czytelnictwa.

    Podcast

    Jesteś nauczycielem/nauczycielką?
    Animatorką / animatorem kultury?
    Bibliotekarką / bibliotekarzem?
    A może po prostu chcesz zacząć działać na rzecz swojej społeczności, sprawić, żeby była bardziej włączająca i otwarta na różnorodność? Przygotowałyśmy dla Ciebie podcast, w którym dzielimy się dobrymi praktykami i dajemy kilka wskazówek do działania. Zachęcamy do wysłuchania go razem z Twoją klasą, grupą przyjaciół, aktywistek i aktywistów, z którymi działasz oraz do późniejszej dyskusji nad poniższymi tematami. Proponujemy każdemu tematowi poświęcić oddzielne spotkanie.

    ⇒ ODSŁUCHAJ

    ⇒ PRZECZYTAJ

    TWÓRCY I TWÓRCZYNIE
    Alena Dubovceva, Magda Miśkowicz, Marta Kowalska, Michał Żyłowski, Alina Bąk-Januszczyk, Marianna Strzeja, Alla Moroz, Joanna Kwiecień, Joanna Mueller, Olia Kalakoltsava, Alicja Borkowska, Łukasz Wójcicki,
    Nagranie, montaż i muzyka: Mikołaj Poncyliusz

    SZKOŁA O MIGARCJI

    Projekt skierowany jest do:
    > osób z małych ośrodków miejskich, które chcą inicjować i rozwijać w swoim miejscu zamieszkania działania społeczne, kulturalne i edukacyjne o migracji,
    > wszystkich chcących budować przestrzenie do spotkania dla osób o różnym pochodzeniu kulturowym, współtworzyć projekty, rozmowy, wydarzenia z osobami migranckimi i uchodźczymi, działać na rzecz zrozumienia różnorodności, rzetelnej informacji i budowania wielokulturowej wspólnoty w swojej społeczności.

    Do Szkoły o Migracji przyjęliśmy osoby, które chciały w swoim otoczeniu zainicjować działania dla i z migrantami i migrantkami, poznać ich historie oraz zdobyć rzetelną wiedzę z zakresu potrzeb i problemów, z jakimi mierzą się osoby przybywające do Polski i Europy.
    Celem Szkoły jest wyposażenie uczestniczek i uczestników w niezbędne narzędzia i wiedzę, by móc działać lokalnie w zakresie tworzenia wydarzeń w temacie migracji.

    Zadanie jest realizowane w ramach konkursu regrantingowego projektu “I am European: Historie i fakty o migracjach na XXI wiek” finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Centrum Edukacji Obywatelskiej pełni funkcję organizacji partnerskiej konsorcjum realizującego projekt oraz organizatora konkursu w Polsce. Materiał / publikacja / tekst* wyraża wyłącznie poglądy autorów i autorek i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Unii Europejskiej ani Centrum Edukacji Obywatelskiej 

    tak
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    Content | Menu | Access panel