• pl
  • en
  • Aktualności
    5 i 6 grudnia, godz. 19:30

    Trzecia odsłona spektaklu – międzykulturowego wydarzenia performatywnego inspirowanego „Narodem roślin” Stefano Mancuso.

    Polub i zaobserwuj Strefę WolnoSłową na Facebooku i Instagramie!

    CZWARTEK I PIĄTEK, 5 i 6 grudnia o godzinie 19:30

    Mała Scena Teatru Powszechnego im. Zygmunta Huebnera w Warszawie
    Adres: ul. Zamoyskiego 20, Warszawa, najbliższy przystanek tramwajowy / autobusowy Aleja Zieleniecka oraz SKM / Metro M2 Stadion Narodowy.
    Czas trwania — ok. 55 min
    Bilety dostępne na stronie Teatru Powszechnego – LINK [CENA: 30 PLN]

    Ludzie

    Druga część teatralnego tryptyku Zwierzęta-Ludzie-Bogowie o prawach wszystkich istot.

    O spektaklu

    Już dawno wyparliśmy to, kim naprawdę jesteśmy. Powołaliśmy do istnienia zupełnie fałszywą opozycję między człowiekiem a zwierzęciem. To jakby pszczoła nie chciała być więcej owadem, a drzewo zabraniało innym nazywania go rośliną. Stawiamy się nie tylko obok innych zwierząt, ale też, a może przede wszystkim, ponad nimi. Tworzymy fabryki mięsa, nie dostrzegając w zwierzętach istot. Dajemy sobie prawo do zabijania ich dla czystej przyjemności. Mało tego, również w ramach własnego gatunku dokonujemy podziałów na tych, których traktujemy „po ludzku”, oraz na tych, którzy są „zezwierzęceni”.

    W spektaklu przyjrzeliśmy się opisom, obrazom i językowi, jakiego człowiek używa odnosząc się do kontroli i zabijania ludzi i zwierząt. Skonfrontowaliśmy ze sobą słownik myśliwych, aktywistów praw ludzi i zwierząt oraz język świata komercji i polityki. Wywiady i autorskie materiały dokumentalne z polowań, rzeźni i transportów zwierząt były inspiracją dla działania scenicznego.

    Reżyseria: Alicja Borkowska
    Tekst: Przemysław Pilarski
    Występują: Cristina Ferreira, Hacen Sahraoui
    Choreografia: Łukasz Wójcicki
    Wizualizacje: Adrien Cognac
    Muzyka: Ray Dickaty
    Scenografia: Piotr Szczygielski
    Grafika: Katarzyna Muranty-Sawicka
    Produkcja: Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA

     

    Od strony estetycznej Ludzie przypominają dość typowy pokaz tego, co nazywane jest performance art – słowa wypowiadane przez aktora biegną samodzielnie, jego ciało porusza się swoim rytmem w całkowitym oderwaniu od słów, a projekcje stanowią dla nich czasem bliższy, czasem dalszy kontekst. Słowa, które mówi Sahraoui, są ważne, ale nawet jeśli się ich nie rozumie (a są tacy wśród premierowych gości), można poprzestać na obserwacji tej gestycznej choreografii.

    – Joanna Ostrowska, teatralny.pl

    Trailer

    Spektakl był realizowany w ramach współpracy Sceny Roboczej, Strefy WolnoSłowej i Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hubnera w Warszawie.

    tak
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    Content | Menu | Access panel