• pl
  • en
  • Aktualności
    5 i 6 grudnia, godz. 19:30

    Trzecia odsłona spektaklu – międzykulturowego wydarzenia performatywnego inspirowanego „Narodem roślin” Stefano Mancuso.

    Polub i zaobserwuj Strefę WolnoSłową na Facebooku i Instagramie!

    CZWARTEK I PIĄTEK, 5 i 6 grudnia o godzinie 19:30

    Mała Scena Teatru Powszechnego im. Zygmunta Huebnera w Warszawie
    Adres: ul. Zamoyskiego 20, Warszawa, najbliższy przystanek tramwajowy / autobusowy Aleja Zieleniecka oraz SKM / Metro M2 Stadion Narodowy.
    Czas trwania — ok. 55 min
    Bilety dostępne na stronie Teatru Powszechnego – LINK [CENA: 30 PLN]

    Migrart | Rezydencje twórcze

    Przed nami 2 rezydencje na jesieni 2024:

    14-20 października 2024: 𝙈𝙤𝙧𝙩𝙚𝙯𝙖 𝙈𝙤𝙝𝙖𝙢𝙢𝙖𝙙𝙞 & 𝙎𝙝𝙖𝙝𝙧𝙯𝙖𝙙 𝙉𝙖𝙯𝙖𝙧𝙥𝙤𝙪𝙧.
    11-17 listopada 2024: 𝙀𝙡𝙞𝙯𝙖 𝙋𝙖𝙨́, 𝙎𝙚𝙧𝙜𝙞𝙤 𝙋𝙚𝙡𝙡𝙚𝙜𝙧𝙞𝙣𝙞, 𝙀𝙬𝙖 𝘿𝙖̨𝙗𝙧𝙤𝙬𝙨𝙠𝙖, 𝙍𝙚𝙣𝙖𝙣 𝙑𝙞𝙚𝙞𝙧𝙖

    REZYDENCJE KWIECIEŃ - CZERWIEC 2024

    KWIECIEŃ 2024
    22-28.04

    Pokaz 𝓟𝓵𝓪𝓷𝓮𝓽𝓪 𝓴𝓸𝓫𝓲𝓮𝓽 -pierwsza rezydencja artystyczna w ramach 𝑬𝒌𝒔𝒑𝒆𝒓𝒚𝒎𝒆𝒏𝒕𝒂𝒍𝒏𝒆𝒈𝒐 𝑺𝒕𝒖𝒅𝒊𝒂 𝑺𝒛𝒕𝒖𝒌 𝑷𝒆𝒓𝒇𝒐𝒓𝒎𝒂𝒕𝒚𝒘𝒏𝒚𝒄𝒉 𝕄𝕚𝕘𝕣𝕒𝕣𝕥.𝕨𝕒𝕨.𝕡𝕝

    Czy znasz film hollywoodski „Planeta małp”?
    Mam teraz w życiu film „Planeta Kobiet” .
    Uchodźczyni…
    Dla mnie było to słowo z wiadomości telewizyjnych lub filmów dokumentalnych. Czy to teraz jestem ja?
    Myślałam o tym, kiedy stanęłam w kolejce na granicy ukraińsko-polskiej. Obejrzałam się, mój mąż i wszyscy inni mężowie stali za siatką. Ponieważ mężczyźni nie mogą iść dalej, ponieważ mężczyznom nie wolno iść przez granicę. Mężczyźni sprowadzili na granicę swoje żony i dzieci, aby ocalić je przed wojną.
    Wojna to sprawa mężczyzn. I od tego momentu dla mnie świat mężczyzn został w tyle. A ja szłam do przodu.
    Rozejrzałam się i zobaczyłam, że wokół mnie są same kobiety. Kobiety i dzieci.
    Wylądowałam na Planecie Kobiet. Nigdy nie miałam wokół siebie tylu kobiet. Przyzwyczaiłam się liczyć na męża.
    Kiedyś polegałam na mężu, ojcu, przyjaciołach. Nie wiedziałam, jak dałabym radę sobie i swoim dzieciom sama w obcym kraju, w obcym języku.
    Ale w tym krytycznym momencie poczułam siłę kobiecości.
    W Polsce otaczały mnie same kobiety.
    I w pewnym momencie uświadomiłam sobie, że Planeta Kobiet, w której się znalazłam, zaczęła mnie leczyć i uzdrawiać.
    O tym kobiecym wsparciu będziemy opowiadać w performansie 𝓟𝓵𝓪𝓷𝓮𝓽𝓪 𝓴𝓸𝓫𝓲𝓮𝓽.

    𝐓𝐖Ó𝐑𝐂𝐙𝐘𝐍𝐈𝐄
    Koncepcja i wykonanie: Rimma Tyshkevych i Anastasiia Ivasova
    Choreografia: Alicja Wójtowiec
    W grafice został wykorzystany obraz Margo Pugachenko.


    MAJ 2024
    6-12.05

    𝕋ℝÉ𝕄𝕌𝕃𝔸 to projekt, który bada różne aspekty wulkanów, pierwszych budowniczych i niszczycieli życia na Ziemi. Poprzez występy i instalacje TRÉMULA stara się interpretować cechy wulkaniczne za pomocą ciała, wideo i dźwięku.

    𝕋ℝÉ𝕄𝕌𝕃𝔸 – 𝙶ó𝚛𝚊 𝙶ł𝚘𝚜ó𝚠: społeczność dźwiękowa.
    W 𝙀𝙠𝙨𝙥𝙚𝙧𝙮𝙢𝙚𝙣𝙩𝙖𝙡𝙣𝙮𝙢 𝙎𝙩𝙪𝙙𝙞𝙪 𝙎𝙯𝙩𝙪𝙠 𝙋𝙚𝙧𝙛𝙤𝙧𝙢𝙖𝙩𝙮𝙬𝙣𝙮𝙘𝙝 chcemy stworzyć kilka niepowtarzalnych doświadczeń performatywnych z aktywnym udziałem publiczności, tworząc tymczasową społeczność głosów zanurzonych w wulkanicznej atmosferze. Razem staniemy się 𝙶ó𝚛ą 𝙶ł𝚘𝚜ó𝚠 uczestniczącą w eksperymentalnym rytuale, symbolizującym ryk sił natury i jego transformującą moc.

    𝗦𝗔𝗠𝗔𝗠𝗕𝗔𝗜𝗔
    Pavel Tavares http://www.paveltavares.com
    Natalia Lis https://cargocollective.com/natalialis

    𝚆𝚂𝚃Ę𝙿 𝙹𝙴𝚂𝚃 𝙱𝙴𝚉𝙿Ł𝙰𝚃𝙽𝚈

    Harmonogram pokazów:
    11 maja, 19:00
    12 maja, 18:00


    CZERWIEC 2024
    10-16.06

    Multimedialny performance „na cztery ręce | у чотири руки” w ramach 3. rezydencji 𝑬𝒌𝒔𝒑𝒆𝒓𝒚𝒎𝒆𝒏𝒕𝒂𝒍𝒏𝒆𝒈𝒐 𝑺𝒕𝒖𝒅𝒊𝒂 𝑺𝒛𝒕𝒖𝒌 𝑷𝒆𝒓𝒇𝒐𝒓𝒎𝒂𝒕𝒚𝒘𝒏𝒚𝒄𝒉 𝕄𝕚𝕘𝕣𝕒𝕣𝕥.𝕨𝕒𝕨.𝕡𝕝

    Mariia Lozova – choreografka, performerka i tancerka pochodzenia afgańsko-ukraińskiego oraz Joanna Żaboklicka – polska artystka wizualna opowiadają o wielopoziomowej relacji w ich dwuosobowym mikrospołeczeństwie. Razem pytają: jak układają się relacje między nami, nie tylko symbolicznie, ale także w warstwie życia codziennego?
    Performance jest próbą, refleksją i odczuciem w którym artystki pozwalają rzeczom wydarzyć się. Rzeźba, którą można dowolnie obracać staje się dynamicznym narzędziem do łączenia, modyfikacji i poszukiwań wokół nowych relacji oraz efemerycznego pojęcia wspólnoty.
    Artystki zapraszają wszystkich do otwartego dialogu twórczego w atmosferze otwartości na niewiedzę i niepewność: razem możemy pochylić się nad bliskością i wspólnotą oraz badać jak dwie unikalne tożsamości mogą wybrzmieć wspólnie.

    𝚆𝚂𝚃Ę𝙿 𝙹𝙴𝚂𝚃 𝙱𝙴𝚉𝙿Ł𝙰𝚃𝙽𝚈
    Harmonogram pokazów:
    NIEDZIELA, 16 czerwca, 19:00
    ON OUR KNEES - PAŹDZIERNIK 2024

    Chcielibyśmy zaprosić Państwa na finał pierwszej jesiennej rezydencji MIGRART WAW PL – pokaz work-in-progress w wykonaniu irańsko-afgańskiego duetu z Wiednia. Spektakl jest kulminacją tygodniowej rezydencji w Warszawie.

    𝓞𝓷 𝓞𝓾𝓻 𝓚𝓷𝓮𝓮𝓼 | Work-In-Progress Performance

    Sobota, 19 października, godz. 17:00
    Scena 100 / Trzecia Scena (dawniej InSzper, dawniej Mózg), Teatr Powszechny w Warszawie, ul. Zamoyskiego 20
    (wejście po prawej stronie od kawiarni Stół Powszechny)
    Język wydarzenia – angielski
    Wstęp wolny, zapisy przez formularz: https://forms.gle/cJYMhHQnpmtoRMa19

    W naszym przedstawieniu 𝓞𝓷 𝓞𝓾𝓻 𝓚𝓷𝓮𝓮𝓼 badamy symbolikę kolan jako wyrazu zarówno bezbronności, jak i brutalności, odzwierciedlając ciężar fizyczny i emocjonalny, jaki mogą one dźwigać. Poprzez ciało staramy się wyrazić te idee, badając, w jaki sposób akty tłumienia i kontroli manifestują się w ciele. Jednocześnie poruszamy surową rzeczywistość dyskryminacji, z jaką spotykają się Afgańczycy w Iranie, tworząc paralelę między osobistym a politycznym, między indywidualnym ciałem a społecznymi opresjami.

    Twórcy i twórczynie:

    𝓢𝓱𝓪𝓱𝓻𝔃𝓪𝓭 𝓝𝓪𝔃𝓪𝓻𝓹𝓸𝓾𝓻 pochodzi z Iranu, gdzie zdobyła tytuł licencjata na Uniwersytecie Teherańskim w dziedzinie teatru. Obecnie studiuje Sztukę Transmedialną na Uniwersytecie Sztuk Stosowanych w Wiedniu. W 2020 roku, podczas rezydencji w Brunnenpassage, stworzyła spektakl „Maßlos” (Bezgraniczny). Jej współpraca z Brunnenpassage rozpoczęła się w 2019 roku, jeszcze przed jej przeprowadzką do Austrii, kiedy była reżyserką i wykonawczynią w międzynarodowym projekcie tanecznym „Desegregation”, który miał format hybrydowy, obejmujący zarówno internet, jak i różne kraje. W 2021 roku została stypendystką „in the field” przy Wiener Festwochen. Zwycięstwo w konkursie „Try Out” w 2021 roku pozwoliło jej zaprezentować swoje solowe przedstawienie „Hijab offline” we współpracy z Dschungel Theater. W 2022 roku brała udział jako performerka w projekcie „Parasol” w TQW, współpracując z Ianem Kalerem i Alix Eynaudi. W swojej praktyce artystycznej łączy swoją pasję do feminizmu i inkluzywności z wiedzą z zakresu sztuki performatywnej.

    𝓜𝓸𝓻𝓽𝓮𝔃𝓪 𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓪𝓭𝓲 jest tancerzem i performerem z Afganistanu. Od 2021 roku studiuje sztukę interaktywną i opartą na czasie na Uniwersytecie Sztuki w Linzu. Przepełniony pasją do tańca i sztuki, Morteza jest zdeterminowany, aby rozwijać swoje umiejętności i zgłębiać wiedzę w tej dziedzinie. Dzięki swojemu wykształceniu może realizować swoje artystyczne wizje i stale doskonalić swoje dzieła. Jako członek Youth Dance Company, będącej wynikiem współpracy Tanz die Toleranz i Brotfabrik Wien, Morteza nie tylko doskonalił swoją technikę taneczną, ale również zgłębiał eksplorację ruchu i ekspresji poprzez swoją działalność w tej grupie. Ponadto jest integralną częścią zespołu Teatru Fizycznego Side Effect, gdzie jego praca koncentruje się na tematach migracji, kwestiach politycznych i wojny. Poprzez swoją twórczość taneczną i artystyczną Morteza stara się zwracać uwagę na problemy społeczne i dawać głos tym, którzy są często pomijani.

    Kuratorem rezydencji jest Łukasz Wójcicki.

    PERFORMANCE SPÓJNIA // COHESION - LISTOPAD 2024

    Jednak nadal jej potrzebujemy. Może nawet bardziej niż kiedykolwiek. W czasach kiedy zatapiamy się w poczuciu indywidualizmu, znieczulamy się na zbyt dużo bodźców, zamykamy się w mieszkaniach, cierpimy samotność, z ekranów sypią się wszystkie te sztuczne oczekiwania, których nie nadążamy wypełniać…

    Co to jest wspólnota? Czemu chcemy być jej częścią? Co nam stoi na przeszkodzie? Co łączy nas jako ludzi, i czy to co nas łączy musi dzielić nas od wspólnoty z przyrodą? Czy to co definiuje człowieka jest rzeczywiście tylko ludzkie? Czemu i po co się jednoczymy? Wspólnoty tworzą się i znikają, przeistaczają się, przybierając wiele twarzy. Chcą coś powiedzieć, po czym oddają głos. O czym mówią? Co dają?

    Zapraszamy na performance work-in-progress, będący wynikiem pracy drugiej jesiennej rezydencji w ramach projektu MIGRART WAW PL., przygotowany przez polsko-brazylijski kolektyw, w trakcie tygodniowej rezydencji artystycznej.

    SPÓJNIA // COHESION PERFORMANCE

    Niedziela, 17.11.2024, 17:00

    Gdzie: Scena 100 (d. InSzper, d. Mózg), Teatr Powszechny w Warszawie, ul. Zamoyskiego 20. (wejście od prawej strony kawiarni Stół Powszechny)

    Języki użyte w trakcie performance’u: Angielski, Portugalski, Polski
    Czas trwania: około 45 minut
    Wstęp wolny, Zapisy przez formularz: https://forms.gle/xGpYeMW56Z7Qnbps5

    Performance przygotują dla Was:

    Eliza Paś – performerka, aktorka, wokalistka, instrumentalistka (gitara, flety, instrumenty perkusyjne) oraz instruktorka głosu, z wykształceniem w dziedzinie lingwistyki. Od ponad dziesięciu lat prowadzi warsztaty wokalne, koncentrując się na pieśniach tradycyjnych, otwieraniu głosu poprzez intensywną praktykę fizyczną, warsztatach teatralnych oraz indywidualnych sesjach treningowych. Od lat współpracuje z ośrodkami kulturalnymi, festiwalami i organizacjami pozarządowymi. Była członkini czeskiej grupy teatralnej „Ted’ nádech a let’”,aktorka i śpiewaczka w licznych spektaklach teatru dokumentalnego. Współpracuje z Teatrem Węgajty, brała udział w produkcjach Fundacji Jubilo oraz innych projektach promujących równość i różnorodność (np. Rozmowy na Skraju Lasu, reż. M. Laszecka; Transgresje Ciała, reż. Z. Bartoszewicz). Twórczyni muzyki autorskiej (Muzyko Wynieś mnie z Pożaru, Beyond Identities, projekty z Andrzejem Rejmanem), regularnie występuje w gatunku poezji śpiewanej. Członkini grupy i stowarzyszenia Capoeira Angola Warszawa,  gdzie codziennie praktykuje różne techniki tańca i pracy z ciałem. W swojej twórczości poszukuje autentycznych form ekspresji, organicznego związku z emocjami i ciałem oraz uwolnienia się od szkodliwych wzorców narzucanych przez współczesne społeczeństwo.

    Renan Vieira – fotograf i artysta multidyscyplinarny mieszkający w Polsce, zgłębiający tajniki opowiadania wizualnego. Z ponad 14-letnim doświadczeniem w fotografii i produkcji wideo, specjalizuje się w dokumentowaniu różnorodnych wydarzeń, od festiwali kulturalnych i występów na żywo po projekty korporacyjne i zawody sportowe. Jego wyrazisty styl i dbałość o szczegóły wielokrotnie owocowały współpracą z różnymi artystami w Brazylii i Europie. Obecnie mieszkając w Polsce, Renan przyjął kulturę i klimat tego kraju, wykorzystując nowe wyzwania jako paliwo dla swojej kreatywności i artystycznego rozwoju. Często bierze udział w wystawach, dzieląc się bogatymi narracjami wizualnymi brazylijskiej kultury z polską publicznością. Jego prace charakteryzują się bezproblemowym połączeniem brazylijskiej witalności i wysublimowanej umiejętności technicznej, łącząc ludzi z różnych kultur poprzez mocne obrazy. Kreatywna podróż Renana wciąż się rozwija, z bieżącymi projektami, które łączą jego umiejętności w zakresie grafiki, muzyki i wideo. Jego elastyczność i zaangażowanie w kreatywne eksploracje czynią go dynamiczną i innowacyjną siłą we współczesnej sztuce wizualnej.

    Ewa Dąbrowska – rzeźbiarka, performerka, wokalistka. W 2018 roku ukończyła z wyróżnieniem pracownię profesora A.J. Pastwy na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Laureatka nagrody Inicjatywy ENTRY oraz Nagrody Towarzystwa Przyjaciół ASP. Zrealizowała swoje projekty w Polsce, na Węgrzech, w Niemczech, Armenii, Ukrainie, Włoszech, Francji i na Słowacji. Tworzy instalacje, happeningi, tradycyjną rzeźbę, rysunki oraz land art. Pracuje głównie z lekkimi materiałami, takimi jak papier, gąbka i patyki zbierane z poszycia lasu. Ważnym obszarem jej twórczości jest sztuka, która skłania do refleksji nad stanem planety oraz działaniami człowieka w stosunku do środowiska, w którym żyjemy, oraz do innych istot żywych. Poszukuje sposobów, aby połączyć główne obszary swojej działalności – muzykę i rzeźbę – w jeden kreatywny proces. Współpracowała z Teatrem Węgajty i jest aktywna w działalności kulturalnej Stowarzyszenia na rzecz Odnowy Wsi Odnowica. Wokalistka w zespole Sen Motyla. Współtworzy warszawską niezależną scenę muzyki improwizowanej. W 2020 roku, w ramach stypendium „Kultura w sieci”, stworzyła trzy kompozycje muzyczne oraz klipy wideo.

    Sergio Pellegrini – urodzony w São Paulo, pochodzi z różnorodnego dziedzictwa: ze strony ojca jest potomkiem włoskich imigrantów, a ze strony matki ma korzenie iberyjskie i prawdopodobnie rdzenne brazylijskie. W dzieciństwie jego rodzina często wspierała badania ojca dotyczące brazylijskiej kultury ludowej, zanurzając go w opowieściach, muzyce i tradycjach. To wielokulturowe wychowanie obejmowało także pobyty w Portugalii i Francji, gdzie Sergio doświadczył różnych perspektyw kulturowych i wpływów migracji. Podczas studiów magisterskich mieszkał w Holandii i Niemczech, znajdując wsparcie w międzynarodowych społecznościach. Obecnie mieszka w Warszawie ze swoją polską partnerką i ich synem, łącząc brazylijskie i polskie dziedzictwo. Aktywnie angażują się w lokalne organizacje kulturalne, sprzyjając wzajemnemu zrozumieniu i nawiązaniu kontaktów. Posiada tytuł doktora w dziedzinie inżynierii mechanicznej, z wkładami akademickimi w takich instytucjach jak Uniwersytet w São Paulo, Uniwersytet Technologiczny w Delft, Uniwersytet w Cambridge i Uniwersytet Åbo Akademi. Jego kariera w badaniach i rozwoju charakteryzuje się znaczącymi publikacjami w recenzowanych czasopismach i na konferencjach.

    Eksperymentalne Studio Sztuk Performatywnych 

    Eksperymentalne Studio Sztuk Performatywnych w ramach projektu Migrart.waw.pl – pierwszej warszawskiej i ogólnopolskiej bazy twór_czyń migranckich. 

    W tym sezonie odbędą się 3 rezydencje, trwające 1 tydzień każda, do wyboru wg harmonogramu (zgłoszenia przyjmowaliśmy do 11 kwietnia):

    • 22 – 28 kwietnia
    • 06 – 12 maja
    • 10 – 16 czerwca

    Rezydencje odbywać się będą się w Teatrze Powszechnym w przestrzeni “Scena 100” (dawny Klub Mózg / InSzPer). Przestrzeń wraz z oświetleniem i nagłośnieniem oraz zapleczem będzie do waszej dyspozycji przez cały okres trwania rezydencji według zasad współpracy określonych w umowie ze Strefą WolnoSłową.

     

    Dla kogo są rezydencje?
    Aplikować mogą wyłącznie grupy/kolektywy składające się z co najmniej dwóch osób, w których co najmniej połowa składu to osoby pochodzenia migranckiego, mieszkające na stałe lub czasowo w Warszawie. Aplikować mogą wszystkie osoby bez względu na wiek i status pobytowy w Polsce.

     

    Czego (nie) oczekujemy?
    Tematem przewodnim dla wszystkich rezydencji jest “czasowa wspólnota”. Temat  można potraktować bardzo dosłownie, jak i radykalnie symbolicznie. Zależy nam na zaproszeniu do współpracy osób, które praktykują eksperymentalne i multidyscyplinarne podejście do sztuk performatywnych. Otwartych na niewiedzę, niepewność, nieoczywistość i błądzenie. Przekładających  proces twórczy nad gotowy produkt sztuki. Na zakończenie rezydencji (najpóźniej 7 dnia jej trwania) oczekujemy pokazu pracy osób rezydenckich. Format pokazu zależy od was, może to być np. : pokaz pracy w procesie (w dowolnej formie), instalacja performatywna, warsztat, laboratorium, wykład performatywny, performans, prezentacja, czytanie performatywne i cokolwiek innego, co według was będzie pasowało do charakteru waszej pracy.

    Zależy nam, żeby w opisie waszego projektu/pomysłu znalazło się nawiązanie do tematu “czasowej wspólnoty”. Wasze projekty mogą być zarówno w fazie pomysłu, jak i być już gotowymi działaniami, które chcecie rozwijać w ramach rezydencji. NIE szukamy  projektów o charakterze narodowościowym, etnograficznym, patriotycznym czy religijnym. 

    Eksperymentalne Studio Sztuk Performatywnych to przestrzeń wolna od rasizmu, szowinizmu, nacjonalizmu, seksizmu, homo- i transfobii. Oczekujemy, że nadesłane projekty będą w zgodzie z tymi wytycznymi. 

    Co oferujemy / czego nie oferujemy?

    • 5000 PLN brutto na grupę/kolektyw, w tym koszty produkcyjne. 
    • obsługę światło/dźwięk na czas pokazu i próbę generalną (jeśli zajdzie taka potrzeba);
    • wsparcie organizacyjne i merytoryczne kuratora rezydencji (zakres wsparcia do omówienia indywidualnie);
    • wsparcie promocyjne.

    Nie zapewniamy noclegów ani zwrotu kosztów podróży dla osób spoza Warszawy.

    Szczególnie zachęcamy do aplikowania osoby spoza europejskiego kręgu kulturowego i spoza całej, tzw. Globalnej Północy, z doświadczeniem uchodźczym, osoby queerowe i z niepełnosprawnościami.

    Kurator rezydencji: Łukasz Wójcicki
    Koordynator projektu Migrart.waw.pl: Stanley Ndua

    OPEN CALL JESIEŃ 2024

    NABÓR ZAKOŃCZONY. WYNIKI ZOSTAŁY OGŁOSZONE W PONIEDZIAŁEK, 23 WRZEŚNIA

     

    • 14-20 października 2024: 𝙈𝙤𝙧𝙩𝙚𝙯𝙖 𝙈𝙤𝙝𝙖𝙢𝙢𝙖𝙙𝙞 & 𝙎𝙝𝙖𝙝𝙧𝙯𝙖𝙙 𝙉𝙖𝙯𝙖𝙧𝙥𝙤𝙪𝙧.
    O projekcie: 𝑃𝑟𝑜𝑗𝑒𝑘𝑡 𝑡𝑒𝑛 𝑚𝑎 𝑛𝑎 𝑐𝑒𝑙𝑢 𝑢𝑘𝑎𝑧𝑎𝑛𝑖𝑒 𝑑𝑦𝑠𝑘𝑟𝑦𝑚𝑖𝑛𝑎𝑐𝑗𝑖 𝑖 𝑑𝑒ℎ𝑢𝑚𝑎𝑛𝑖𝑧𝑎𝑐𝑗𝑖, 𝑧 𝑗𝑎𝑘𝑎̨ 𝑏𝑜𝑟𝑦𝑘𝑎𝑗𝑎̨ 𝑠𝑖𝑒̨ 𝐴𝑓𝑔𝑎𝑛́𝑐𝑧𝑦𝑐𝑦 𝑖 𝐴𝑓𝑔𝑎𝑛𝑘𝑖 𝑚𝑖𝑒𝑠𝑧𝑘𝑎𝑗𝑎̨𝑐𝑒 𝑤 𝐼𝑟𝑎𝑛𝑖𝑒, 𝑧𝑎𝑟𝑜́𝑤𝑛𝑜 𝑚𝑖𝑔𝑟𝑎𝑛𝑐𝑖, 𝑗𝑎𝑘 𝑖 𝑚𝑖𝑒𝑠𝑧𝑘𝑎𝑛́𝑐𝑦 𝑑𝑟𝑢𝑔𝑖𝑒𝑔𝑜 𝑖 𝑡𝑟𝑧𝑒𝑐𝑖𝑒𝑔𝑜 𝑝𝑜𝑘𝑜𝑙𝑒𝑛𝑖𝑎. 𝑃𝑟𝑜𝑗𝑒𝑘𝑡 𝑘𝑜𝑛𝑐𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢𝑗𝑒 𝑠𝑖𝑒̨ 𝑟𝑜́𝑤𝑛𝑖𝑒𝑧̇ 𝑛𝑎 𝑏𝑟𝑢𝑡𝑎𝑙𝑛𝑦𝑚 𝑧𝑎𝑐ℎ𝑜𝑤𝑎𝑛𝑖𝑢 𝑖𝑟𝑎𝑛́𝑠𝑘𝑖𝑒𝑗 𝑝𝑜𝑙𝑖𝑐𝑗𝑖 𝑤𝑜𝑏𝑒𝑐 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑒𝑠𝑡𝑢𝑗𝑎̨𝑐𝑦𝑐ℎ 𝑖 𝑚𝑖𝑔𝑟𝑎𝑛𝑡𝑜́𝑤.
    •  11-17 listopada 2024: 𝙀𝙡𝙞𝙯𝙖 𝙋𝙖𝙨́, 𝙎𝙚𝙧𝙜𝙞𝙤 𝙋𝙚𝙡𝙡𝙚𝙜𝙧𝙞𝙣𝙞, 𝙀𝙬𝙖 𝘿𝙖̨𝙗𝙧𝙤𝙬𝙨𝙠𝙖, 𝙍𝙚𝙣𝙖𝙣 𝙑𝙞𝙚𝙞𝙧𝙖
    O projekcie:
    𝑃𝐸𝑅𝐹𝑂𝑅𝑀𝐴𝑁𝐶𝐸 𝑆𝑃𝑂́𝐽𝑁𝐼𝐴
    𝐶𝑜 𝑡𝑜 𝑗𝑒𝑠𝑡 𝑤𝑠𝑝𝑜́𝑙𝑛𝑜𝑡𝑎? 𝐶𝑧𝑒𝑚𝑢 𝑐ℎ𝑐𝑒𝑚𝑦 𝑏𝑦𝑐́ 𝑗𝑒𝑗 𝑐𝑧𝑒̨𝑠́𝑐𝑖𝑎̨? 𝐶𝑜 𝑛𝑎𝑚 𝑠𝑡𝑜𝑖 𝑛𝑎 𝑝𝑟𝑧𝑒𝑠𝑧𝑘𝑜𝑑𝑧𝑖𝑒? 𝐶𝑜 ł𝑎̨𝑐𝑧𝑦 𝑛𝑎𝑠 𝑗𝑎𝑘𝑜 𝑙𝑢𝑑𝑧𝑖, 𝑖 𝑐𝑧𝑦 𝑡𝑜 𝑐𝑜 𝑛𝑎𝑠 ł𝑎̨𝑐𝑧𝑦 𝑚𝑢𝑠𝑖 𝑑𝑧𝑖𝑒𝑙𝑖𝑐́ 𝑛𝑎𝑠 𝑜𝑑 𝑤𝑠𝑝𝑜́𝑙𝑛𝑜𝑡𝑦 𝑧 𝑝𝑟𝑧𝑦𝑟𝑜𝑑𝑎̨? 𝐶𝑧𝑦 𝑡𝑜 𝑐𝑜 𝑑𝑒𝑓𝑖𝑛𝑖𝑢𝑗𝑒 𝑐𝑧ł𝑜𝑤𝑖𝑒𝑘𝑎 𝑗𝑒𝑠𝑡 𝑟𝑧𝑒𝑐𝑧𝑦𝑤𝑖𝑠́𝑐𝑖𝑒 𝑡𝑦𝑙𝑘𝑜 𝑙𝑢𝑑𝑧𝑘𝑖𝑒? 𝐶𝑧𝑒𝑚𝑢 𝑖 𝑝𝑜 𝑐𝑜 𝑠𝑖𝑒̨ 𝑗𝑒𝑑𝑛𝑜𝑐𝑧𝑦𝑚𝑦? 𝑊𝑠𝑝𝑜́𝑙𝑛𝑜𝑡𝑦 𝑡𝑤𝑜𝑟𝑧𝑎̨ 𝑠𝑖𝑒̨ 𝑖 𝑧𝑛𝑖𝑘𝑎𝑗𝑎̨, 𝑝𝑟𝑧𝑒𝑖𝑠𝑡𝑎𝑐𝑧𝑎𝑗𝑎̨ 𝑠𝑖𝑒̨, 𝑝𝑟𝑧𝑦𝑏𝑖𝑒𝑟𝑎𝑗𝑎̨𝑐 𝑤𝑖𝑒𝑙𝑒 𝑡𝑤𝑎𝑟𝑧𝑦. 𝐶ℎ𝑐𝑎̨ 𝑐𝑜𝑠́ 𝑝𝑜𝑤𝑖𝑒𝑑𝑧𝑖𝑒𝑐́, 𝑝𝑜 𝑐𝑧𝑦𝑚 𝑜𝑑𝑑𝑎𝑗𝑎̨ 𝑔ł𝑜𝑠. 𝑂 𝑐𝑧𝑦𝑚 𝑚𝑜́𝑤𝑖𝑎̨? 𝐶𝑜 𝑑𝑎𝑗𝑎̨?�𝑁𝑎𝑠𝑧𝑎̨ 𝑖𝑑𝑒𝑎̨ 𝑗𝑒𝑠𝑡 𝑠𝑡𝑤𝑜𝑟𝑧𝑒𝑛𝑖𝑒 𝑧̇𝑦𝑤𝑒𝑔𝑜 𝑝𝑒𝑟𝑓𝑜𝑟𝑚𝑎𝑛𝑐𝑒’𝑢, 𝑝𝑜𝑘𝑎𝑧𝑢 𝑝𝑟𝑎𝑐𝑦 𝑖𝑛 𝑝𝑟𝑜𝑔𝑟𝑒𝑠𝑠, ł𝑎̨𝑐𝑧𝑎̨𝑐𝑒𝑔𝑜 𝑒𝑙𝑒𝑚𝑒𝑛𝑡𝑦 𝑡𝑒𝑎𝑡𝑟𝑢, 𝑡𝑎𝑛́𝑐𝑎, 𝑠́𝑝𝑖𝑒𝑤𝑢 𝑜𝑟𝑎𝑧 𝑚𝑢𝑧𝑦𝑘𝑖 𝑛𝑎 𝑧̇𝑦𝑤𝑜, 𝑘𝑡𝑜́𝑟𝑦 𝑤 𝑝𝑜𝑠𝑧𝑢𝑘𝑖𝑤𝑎𝑛𝑖𝑢 𝑜𝑑𝑝𝑜𝑤𝑖𝑒𝑑𝑧𝑖 𝑛𝑎 𝑝𝑜𝑠𝑡𝑎𝑤𝑖𝑜𝑛𝑒 𝑝𝑦𝑡𝑎𝑛𝑖𝑎, 𝑤ł𝑎̨𝑐𝑧𝑦 𝑤𝑖𝑑𝑜𝑤𝑛𝑖𝑒 𝑑𝑜 𝑎𝑘𝑡𝑦𝑤𝑛𝑒𝑔𝑜 𝑢𝑑𝑧𝑖𝑎ł𝑢 𝑤 𝑝𝑒𝑟𝑓𝑜𝑟𝑚𝑎𝑛𝑠𝑖𝑒, 𝑤 𝑤𝑦𝑡𝑤𝑜𝑟𝑧𝑜𝑛𝑒𝑗 𝑛𝑎 𝑐𝑧𝑎𝑠 𝑗𝑒𝑔𝑜 𝑡𝑟𝑤𝑎𝑛𝑖𝑎 𝑠𝑤𝑜𝑖𝑠𝑡𝑒𝑗 𝑤𝑠𝑝𝑜́𝑙𝑛𝑜𝑐𝑖𝑒, 𝑘𝑡𝑜́𝑟𝑒𝑗 𝑤 𝑠𝑤𝑜𝑖𝑚 𝑧𝑎ł𝑜𝑧̇𝑒𝑛𝑖𝑢 𝑛𝑖𝑒 𝑧𝑎𝑙𝑒𝑧̇𝑦 𝑛𝑎 𝑗𝑎𝑠𝑛𝑦𝑚 𝑝𝑜𝑑𝑧𝑖𝑎𝑙𝑒 𝑚𝑖𝑒̨𝑑𝑧𝑦 𝑤𝑦𝑠𝑡𝑒̨𝑝𝑢𝑗𝑎̨𝑐𝑦𝑐ℎ 𝑖 𝑜𝑔𝑙𝑎̨𝑑𝑎𝑗𝑎̨𝑐𝑦𝑐ℎ.

    Zapraszamy do aplikowania na tygodniowe rezydencje artystyczne pt. 𝙴𝚔𝚜𝚙𝚎𝚛𝚢𝚖𝚎𝚗𝚝𝚊𝚕𝚗𝚎 𝚂𝚝𝚞𝚍𝚒𝚘 𝚂𝚣𝚝𝚞𝚔 𝙿𝚎𝚛𝚏𝚘𝚛𝚖𝚊𝚝𝚢𝚠𝚗𝚢𝚌𝚑 w ramach projektu Migrart.waw.pl – pierwszej warszawskiej i ogólnopolskiej bazy twór_czyń migranckich.

    W tym sezonie odbędą się 2 rezydencje, trwające 1 tydzień każda, do wyboru wg harmonogramu:

    𝟭𝟰-𝟮𝟬 𝗽𝗮𝘇́𝗱𝘇𝗶𝗲𝗿𝗻𝗶𝗸𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟰
    𝟭𝟭-𝟭𝟳 𝗹𝗶𝘀𝘁𝗼𝗽𝗮𝗱𝗮 𝟮𝟬𝟮𝟰

    Rezydencje odbywać się będą się w Teatrze Powszechnym w przestrzeni “Scena 100” (dawny Klub Mózg / InSzPer). Przestrzeń wraz z oświetleniem i nagłośnieniem oraz zapleczem będzie do waszej dyspozycji przez cały okres trwania rezydencji według zasad współpracy określonych w umowie ze Strefą WolnoSłową.

    𝐃𝐥𝐚 𝐤𝐨𝐠𝐨 𝐬ą 𝐫𝐞𝐳𝐲𝐝𝐞𝐧𝐜𝐣𝐞?
    Aplikować mogą wyłącznie grupy/kolektywy składające się z co najmniej dwóch osób, w których co najmniej połowa składu to osoby pochodzenia migranckiego, mieszkające na stałe lub czasowo w Warszawie. Aplikować mogą wszystkie osoby bez względu na wiek i status pobytowy w Polsce.

    𝐂𝐳𝐞𝐠𝐨 (𝐧𝐢𝐞) 𝐨𝐜𝐳𝐞𝐤𝐮𝐣𝐞𝐦𝐲?
    Tematem przewodnim dla wszystkich rezydencji jest “czasowa wspólnota”. Temat można potraktować bardzo dosłownie, jak i radykalnie symbolicznie. Zależy nam na zaproszeniu do współpracy osób, które praktykują eksperymentalne i multidyscyplinarne podejście do sztuk performatywnych. Otwartych na niewiedzę, niepewność, nieoczywistość i błądzenie. Przekładających proces twórczy nad gotowy produkt sztuki. Na zakończenie rezydencji (najpóźniej 7 dnia jej trwania) oczekujemy pokazu pracy osób rezydenckich. Format pokazu zależy od was, może to być np. : pokaz pracy w procesie (w dowolnej formie), instalacja performatywna, warsztat, laboratorium, wykład performatywny, performans, prezentacja, czytanie performatywne i cokolwiek innego, co według was będzie pasowało do charakteru waszej pracy.

    Zależy nam, żeby w opisie waszego projektu/pomysłu znalazło się nawiązanie do tematu “czasowej wspólnoty”. Wasze projekty mogą być zarówno w fazie pomysłu, jak i być już gotowymi działaniami, które chcecie rozwijać w ramach rezydencji. NIE szukamy projektów o charakterze narodowościowym, etnograficznym, patriotycznym czy religijnym.

    𝙴𝚔𝚜𝚙𝚎𝚛𝚢𝚖𝚎𝚗𝚝𝚊𝚕𝚗𝚎 𝚂𝚝𝚞𝚍𝚒𝚘 𝚂𝚣𝚝𝚞𝚔 𝙿𝚎𝚛𝚏𝚘𝚛𝚖𝚊𝚝𝚢𝚠𝚗𝚢𝚌𝚑 to przestrzeń wolna od rasizmu, szowinizmu, nacjonalizmu, seksizmu, homo- i transfobii. Oczekujemy, że nadesłane projekty będą w zgodzie z tymi wytycznymi.

    𝐂𝐨 𝐨𝐟𝐞𝐫𝐮𝐣𝐞𝐦𝐲 / 𝐜𝐳𝐞𝐠𝐨 𝐧𝐢𝐞 𝐨𝐟𝐞𝐫𝐮𝐣𝐞𝐦𝐲?
    5000 PLN brutto na grupę/kolektyw, w tym koszty produkcyjne.
    obsługę światło/dźwięk na czas pokazu i próbę generalną (jeśli zajdzie taka potrzeba);
    wsparcie organizacyjne i merytoryczne kuratora rezydencji (zakres wsparcia do omówienia indywidualnie);
    wsparcie promocyjne.

    Nie zapewniamy noclegów ani zwrotu kosztów podróży dla osób spoza Warszawy.
    Szczególnie zachęcamy do aplikowania osoby spoza europejskiego kręgu kulturowego i spoza całej, tzw. Globalnej Północy, z doświadczeniem uchodźczym, osoby queerowe i z niepełnosprawnościami.


    SESJA Q&A – ONLINE

    23 sierpnia o godz. 18:00 odbędzie się sesja online Q&A dla (potencjalnych i obecnych) uczestniczek/ów open calla. Koordynatorzy projektu Łukasz Wójcicki i Stanley Ndua odpowiedzą na wasze pytania o rezydencjach. Sesja potrwa 1 godzinę. Języki: angielski i polski. Jeśli chcesz wziąć udział w sesji prosimy o maila na adres lukas@strefawolnoslowa.pl najpóźniej na godzinę przed spotkaniem. W mailu zwrotnym otrzymasz link do spotkania.

    Deadline nadsyłania aplikacji: 15 września (do końca dnia)
    Wyniki ogłosimy do 23 września włącznie

    Wyboru dwóch kolektywów/grup dokona zespół fundacji Strefa WolnoSłowa w składzie: Łukasz Wójcicki, Stanley Ndua, Alicja Borkowska, Paweł Łuhowy, Weronika Chinowska

    Kurator rezydencji: Łukasz Wójcicki
    Koordynator projektu Migrart.waw.pl: Stanley Ndua

    𝑅𝑒𝓏𝓎𝒹𝑒𝓃𝒸𝒿𝑒 𝓈ą 𝓇𝑒𝒶𝓁𝒾𝓏𝑜𝓌𝒶𝓃𝑒 𝓌 𝓇𝒶𝓂𝒶𝒸𝒽 𝓅𝓇𝑜𝒿𝑒𝓀𝓉𝓊 𝑀𝒾𝑔𝓇𝒶𝓇𝓉.𝓌𝒶𝓌.𝓅𝓁 𝓌𝓈𝓅ół𝒻𝒾𝓃𝒶𝓃𝓈𝑜𝓌𝒶𝓃𝑒𝑔𝑜 𝓏𝑒 ś𝓇𝑜𝒹𝓀ó𝓌 𝓂.𝓈𝓉. 𝒲𝒶𝓇𝓈𝓏𝒶𝓌𝓎.

    nie
    nie
    tak
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    nie
    Content | Menu | Access panel