• pl
  • en
  • Aktualności
    Sierpień - Listopad

    Darmowe lekcje języka polskiego!

    Zajęcia przeznaczone są dla osób początkujących znających inne języki słowiańskie. Lekcje będą odbywać się stacjonarnie w Staromiejskim Domu Kultury (Rynek Starego Miasta 2 w Warszawie. Kurs potrwa od sierpnia do listopada.

    Więcej informacji

    O nas
    O nas
     
    Alicja Borkowska

    Założycielka i współtwórczyni Strefy WolnoSłowej, reżyserka, animatorka kultury, specjalizuje się w pracy twórczej z grupami wielokulturowymi. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz Polskiej Szkoły Reportażu. Studiowała na wydziale DAMS na Uniwersytecie w Bolonii, gdzie przez wiele lat współpracowała również z Teatro dell’Argine, skończyła podyplomowy kurs z organizacji wydarzeń wielokulturowych organizowany przez ATER Formazione oraz master w Etnopsi (Ethno-Systemic-Narrative) w Rzymie.

    Reżyseruje spektakle Strefy WolnoSłowej m.in. Narysowałam więcej niż tu widać, Uchodź! Kurs uciekania dla początkujących, ZwierzętaLudzieBogowie oraz coroczne wydarzenia performatywne na Światowy Dzień Uchodźcy, m.in. Przywiozę tu swoje podwórko, Złodzieje rowerów, Woda jest bardzo zimna, ale nie mogę zostać na brzegu. Prowadzi warsztaty w ramach działania Azyl Warszawa, jest współkuratorką Instytutu Otwartegomigrart.waw.pl. Koordynuje projekty międzynarodowe fundacji, m.in. Migrating Theater, The City Ghettos of Today, History Atlas Under Construction, Beyond Theater, Atlas of Transitions. Prowadziła działania artystyczne z udziałem grup migranckich m.in. we Włoszech, Francji, Iranie, Boliwii, Palestynie.

     
    Weronika Chinowska

    Specjalista ds. promocji i kontaktów z mediami, producentka i współproducentka spektakli Strefy WolnoSłowej, współtwórczyni kawiarni Stół Powszechny oraz programu kulturalnego Stołu Powszechnego i Ogrodu Powszechnego, prowadząca warsztaty dla dzieci. Twórczyni spektaklu i instalacji sensoryczno-dźwiękowej dla dzieci LAS. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, studentka Wydziału Dramatu i Reżyserii Real Escuela Superior de Arte Dramático w Madrycie. Pracowała w dziale prasowym Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz jako reporter radiowy w Chilli Zet i Radiu Plus. Członkini Zarządu fundacji Strefa WolnoSłowa.

     
    Magdalena Duszyńska-Sasin

    Producentka spektakli i asystentka wielokulturowych warsztatów Strefy WolnoSłowej, koordynatorka projektów, m.in. Ogród Powszechny, Stół Powszechny miejscem aktywności lokalnej, odpowiedzialna za administrację projektów fundacji. Absolwentka wydziału Kulturoznawstwa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Studentka Zarządzania Kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim i Promocji Sztuki na Uniwersytecie Łódzkim. W 2014 roku zajmowała się promocją i kontaktem z mediami na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Ulicznych w Jeleniej Górze. W 2015 roku pracowała przy organizacji trójmiejskiego wydania Dotknij Teatru. W fundacji od października 2015 roku.

     
    Pietro Floridia

    Aktor, reżyser, pisarz. W 1994 roku założył Teatro dell’Argine w Bolonii, którego przez wiele lat był dyrektorem artystycznym. Kilkanaście lat później, razem z 30 performerkami i performerami z 14 krajów świata mieszkającymi obecnie w Bolonii stworzył zespół Cantieri Meticci oraz teatr i centrum kultury MET. Od lat pracuje z grupami wielokulturowymi, migrantami, uchodźcami i osobami starającymi się o azyl we Włoszech. Realizuje spektakle i interaktywne wydarzenia teatralne włączające mieszkańców miejsc, gdzie tworzy. Pracował m.in. w Niemczech, Francji, Szwecji, Maroku, Palestynie, Brazylii, Boliwii, Iranie. Członek Rady Fundacji.

     
    Kamil Kamiński

    Koordynator projektów na rzecz uchodźców w Polsce o charakterze społecznym, edukacyjnym i pomocowym, finansowanych ze środków m.in.: Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców, Fundacji Batorego, EOG, Wojewody Podlaskiego, Marszałka Woj. Podlaskiego, MSZ, Open Society Fundation. Działacz społeczny na rzecz uchodźców, dialogu międzykulturowego oraz wielokulturowości, uhonorowany nagrodą Ambasador Otwartości (2015) oraz Przystanek Młodzi (2011). Wieloletni członek zarządu Fundacji Ocalenie. Psycholog pracujący z dziećmi i młodzieżą. Od 2006 roku zajmuje się pomocą psychologiczną dla uchodźców, w tym dla dzieci i młodzieży, oraz całemu systemowi rodzinnemu. Członek Rady Fundacji.

     
    Ray Dickaty

    Saksofonista i kompozytor. Prowadzący wielokulturowe warsztaty muzyczne Strefy WolnoSłowej, twórca Warsaw Improvisers Orchestra oraz Sound in Space Orchestra. Jest aktywnym przedstawicielem polskiej improwizowanej sceny muzycznej. Współpracuje z takimi muzykami jak: Maciej Bielawski, Mikołaj Palosz, Paweł Szpura, Patryk Zakrocki, Hubert Zemler, Ksawery Wójciński, Rafał Mazur, Michał Dymny, Tomek Chołoniewski. Jest także członkiem Trifonidis Free Orchestra. Ma w dorobku ponad 60 nagrań z różnymi składami. Brał udział w licznych trasach koncertowych i występował w programach telewizyjnych i radiowych na całym świecie. Jako członek Spiritualized był odpowiedzialny za aranżację sekcji dętej. Grał na albumie Dr Johna Anutha Zone oraz na płytach Spiritualized  Live at the Albert Hall, Let it Come Down i Amazing Grace. Jako członek zespołu Moonshake należącego do wytwórni Too Pure wydał dwie płyty oraz grał razem ze Stereolab i Cornershop oraz występował wspólnie z PJ Harvey. Ze swoim zespołem Solar Fire Trio grającym free jazz noise, nagrał trzy szlagierowe albumy i odbył trasę supportując Juliana Cope’a. Ponadto, nagrywał i wystepował m.in. z takimi wykonawcami jak: Moose, Lush, Durutti Column, AMP, The Duke Spirit, Six by Seven, Damo Suzuki, Slipstream, Thighpaulsandra, Soulsavers (Mark Lanegan), Sonic Youth, Suicide, Super Numeri, John Moores Revolution 9, Michael J Sheehey i The Flowers of Hell. Współpracował z Eddie’m Prevostem, założycielem legendarnego AMM, a także grał z takimi improwizatorami jak: Philip Marks, Chris Corsano, Brigitte Kuepper, John Butcher, Lol Coxhill, Carlos Zingaro, John Edwards, Martin Kuchen, Jeffery Morgan, Evan Parker i wielu innych.

     
    Karo Koto

    Graficzka Strefy WolnoSłowej. Zajmuje się projektowaniem książek, plakatów, identyfikacji wizualnych, infografik oraz ilustracją. Pracuje jako freelancerka, niemal wyłącznie dla organizacji pozarządowych, instytucji kulturalnych i jednostek samorządowych. Skończyła ASP w Warszawie (w pracowni projektowania książek) i School of Form w Poznaniu (domestic design). Stara się angażować w różne pożyteczne inicjatywy, np ekologiczne lub związane z przeciwdziałaniem dyskryminacji uchodźców i kobiet. Współpracuje z Chlebem i Solą – Polacy dla uchodźców, wymyśliła i zorganizowała International Student Poster Competition – Refugees in Europe w 2016 r., angażuje się w lokalne działania ekologiczne w małej skali. Współpracowała m.in z takimi instytucjami i organizacjami jak Instytut Adama Mickiewicza, Fundacja / Ośrodek Pogranicze, Fundacja Batorego, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Przekrój, Sheffield Doc/Fest, Towarzystwo Krajoznawcze Krajobraz, Against Gravity, Żydowski Instytut Historyczny, Strefa WolnoSłowa, Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna, Stowarzyszenie Rozwój w Biały Dzień, gmina Rutka-Tartak, miasta Warszawa i Gdynia, Collegium Civitas, Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej, Polska Akcja Humanitarna, Stowarzyszenie 61, Europejskie Centrum Solidarności, Warszawski Festiwal Kultury bez Barier, Teatr Studio, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Wysokie Obcasy, Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Kawiarnie: Szczotki Pędzle, Nowoczesna, Chłodna25, Towarzyska, F.Minga, barStudio, Stół Powszechny, Ceramiczna, Ucho w Gdyni i innych.
    Była nominowana w konkursie Ibby za najpiękniejszą książkę roku dla dzieci (za oprawę graficzną Cholera i inne choroby); laureatka Międzynarodowego Biennale Grafiki Dzieci i Młodzieży w Toruniu; międzynarodowego konkursu Adobe; ogólnopolskiego konkursu Muzeum Plakatu w Wilanowie; ogólnopolskiego konkursu „Książka dobrze zaprojektowana” w Katowicach; fotograficznego organizowanego przez Teatr Nowy w Warszawie.

     
    Veranika Los

    Pochodząca z Białorusi improwizująca wokalistka i performerka. Absolwentka Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Występuje m.in. z Warsaw Improvisers Orchestra, Sound in Space Orchestra, Cicha woda, Viktorem Siamaška i Fantastic Swimmers. Współpracowała z kolektywem Paprykalaba, Andakali Goveyu, Edką Jarząb, Kawalerowi Błotni, Ukojenie.
    Uczestniczyła w kilku projektach teatralnych fundacji Strefa WolnoSłowa, z którą jest związana od roku 2012. Wraz z grupą Sound in Space Orchestra współtworzyła muzykę do spektakli fundacji w Teatrze Powszechnym.

     
    Paweł Łuhowy // Pavlo Luhovyi

    Urodzony w 1996 r. na Ukrainie, od 2016 r. zamieszkały w Polsce. Copywriter, Content Creator, CMS Coordinator, a nawet Backend Support w jednym , absolwent dziennikarstwa i nowych mediów Collegium Civitas w Warszawie. W latach 2013-2016 studiował na Akademii Kijowsko-Mohylańskiej (Ukraina). Od trzech lat związany ze Strefą WolnoSłową. Brał udział m.in. w takich spektaklach, jak: Bogowie (2018), Włącz bojler. Niech czeka na mnie chociaż ciepła woda (2019), Zaczyna się od pszczół. Zapiski (2020), Odyseja Kosmiczna 2021 (2020/2021, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera), Woda jest bardzo zimna, ale nie mogę zostać na brzegu (2021, jako uczestnik grupy dramaturgicznej). Z ramienia Strefy uczestniczył w międzynarodowym projekcie artystycznym The Lockdown/De Opsluiting (2019, Antwerpia). Publikował w kilku polskojęzycznych mediach papierowych oraz internetowych (m.in. w „Dzienniku Gazecie Prawnej”), latem 2020 r. zadebiutował swoim tekstem na łamach „Krytyki Politycznej” w ramach projektu „mikrozamówienia”, realizowanego przez Jasną 10: Warszawską Świetlicę Krytyki Politycznej.

     
    Joanna Mueller

    Jest etnolożką, tłumaczką, dramatopisarką i pisarką. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunkach filologia serbska i chorwacka, etnologia i antropologia kulturowa. Rok stypendialny spędziła w Serbii, w Nowym Sadzie, pracowała w organizacjach pozarządowych w Belgradzie. Pisała dla serbskich czasopism, jest autorką sztuki Tica u Kavezu. Brała udział w organizacji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego w Nowym Sadzie Sterijino Pozorje oraz poznańskich Międzynarodowych Warsztatów Teatru Słowiańskiego. Prowadziła warsztaty dla dzieci, pracowała w instytucjach kultury i wydawnictwach. Koordynatorka projektów, pisarka i inicjatorka projektów twórczych. Od 2018 roku związana ze Strefą Wolnosłową.

     
    Artur Pałyga

    Z fundacją związany od 2015 roku, współautor tekstu Narysowałam więcej niż tu widać, dramaturg Uchodź! Kursu uciekania dla początkujących, Włącz bojler. Niech czeka na mnie chociaż ciepła woda, Odyseja Kosmiczna 2021, Woda jest bardzo zimna, ale nie mogę zostać na brzegu. Prowadzący Szkołę Dramaturgów Społecznych. Pracuje w Teatrze Śląskim w Katowicach. Mieszka w Bielsku-Białej. Jest autorem ponad 40 sztuk wystawianych w Polsce i na świecie. Był dziennikarzem, pomocnikiem zbrojarza, sprzątaczem wagonów, instruktorem gry na gitarze, aktorem w grupie teatralnej Heliotrop. Zdobywając nagrody za reportaże, wyuczył się zawodu nauczyciela muzyki, a następnie skończył polonistykę na UJ i nie skończył studiów doktoranckich, ponieważ intensywnie zajął się pisaniem dla teatru. W 2005 r. napisał musical dla klubu osiedlowego pt. Guma balonowa. Następnie wygrał konkurs na sztukę o Bielsku-Białej, którą w 2006 r. zadebiutował na teatralnej scenie w bielskim Teatrze Polskim. Jego sztuki dwukrotnie zdobyły grand prix festiwalu Raport w Gdyni (Żyd w reż. Roberta Talarczyka w 2008, Wszystkie rodzaje śmierci w reż. Pawła Passiniego w 2009). Ostatni taki ojciec w reż. Łukasza Witt-Michałowskiego oraz Nieskończona historia w reż. Piotra Cieplaka zwyciężyły w Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2009 r. i 2012 r.), a spektakl Tato w reż. Małgorzaty Bogajewskiej na podstawie jego sztuki otrzymał na tymże konkursie nagrodę za reżyserię w 2015 r. W 2016 r. Nieskończona historia, tym razem w reżyserii Małgorzaty Warsickiej zajęła drugie miejsce w Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Jego teksty reżyserowali też: Piotr Ratajczak, Joanna Lewicka, Witold Mazurkiewicz, Paweł Łysak, Jan Klata, Grażyna Kania, Wojciech Faruga, Agata Kucińska, Tomasz Wygoda, Aneta Groszyńska, Małgorzata Warsicka, Marcin Liber. Czytania jego sztuk odbywały się we Francji, w Niemczech, w Rosji, w Hiszpanii, w Czechach i na Ukrainie. W 2017 r. zadebiutował jako reżyser spektaklem pt. Dada z łasiczką w jego reżyserii, w wykonaniu studentów i absolwentów Szkoły Aktorskiej Teatru Śląskiego. W ostatnich latach regularnie prowadził zajęcia literackie dla osób niepełnosprawnych stowarzyszeniu Teatr Grodzki. Ponad dziesięć lat pisał felietony do pisma Przyjaciel Pies, a od 2017 do miesięcznika Teatr. Wydał książkę z reportażami z Białorusi pt. Kołchoz imienia Adama Mickiewicza, a reportaż o sex-czatach z Dużego Formatu Mariusz Szczygieł umieścił w antologii reportażu polskiego. Jego sztuki tłumaczono na niemiecki, angielski, francuski, rumuński, czeski, ukraiński, rosyjski, węgierski, kataloński, bułgarski, turecki.

     
    Agnieszka Róż

    Kuratorka programu Instytut Otwarty. Robotnica kultury, opiekunka procesów twórczych nastawionych na zmianę społecznych postaw i przeciwdziałanie wykluczeniom, pomysłodawczyni Instytutu Otwartego. Od lat programuje i prowadzi projekty artystyczno-społeczne oraz buduje przestrzenie edukacyjne w nurcie gestalt. Kuratorka m.in. Generator Malta w ramach Malta Festival Poznań (2016- 2019), akademii dla młodych twórczyń i twórców Sąsiedztwo – granice bliskości (2016-2019), działań dla młodzieży: H2O The future will involve us (2020), Eksperyment: DIALOG (2017). Uczy jak projektować i wdrażać działania społecznie odpowiedzialne w instytucjach kultury, sztuki i organizacjach pozarządowych. Edukatorka kulturowa w ramach programów Struktury Kultury (Ogólnopolski Program Bardzo Młoda Kultura, 2016, 2017), Centrum Praktyk Edukacyjnych (2016, 2015), Koalicja Kulturotwórców (FIO, 2016, 2018).

     
    Katarzyna Stefanowicz

    Performerka, choreografka, producentka, instruktorka tańca. Prowadzi warsztaty wielokulturowe fundacji, opracowuje ruch sceniczny i choreografie do spektakli Strefy WolnoSłowej: Narysowałam więcej niż tu widaćWłącz bojler. Niech czeka na mnie chociaż ciepła woda, Odyseja Kosmiczna 2021, Woda jest bardzo zimna, ale nie mogę zostać na brzegu. Jest współtwórczynią instalacji sensoryczno-dźwiękowej LAS.  Absolwentka Choreografii i Teorii Tańca oraz Międzyuczelnianej Specjalności Multimedialnej na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie, ponadto Akademii Praktyk Teatralnych Gardzienice. Zrealizowane przez nią formy sceniczne oscylują pomiędzy teatrem tańca, teatrem oraz performansem. Swoje prace pokazywała między innymi w CSW w Warszawie, Instytucie Teatralnym, Teatrze Praga, Laboratorium CSW, OPT Gardzienice, Mazowieckim Instytucie Kultury, Centrum Rzeźby Polskiej oraz na festiwalach i scenach w Polsce, Niemczech, Belgii, Ukrainie, Słowacji, Czechach. Współpracowała między innymi z Teatrem Gardzienice, Teatrem Makata, Teatrem Akt, Teatrem Amanitas (CZ), Instant Acts (D). Jako producentka zrealizowała kilkadziesiąt interdyscyplinarnych projektów artystycznych oraz festiwali. Od ponad 10 lat prowadzi warsztaty oraz regularne zajęcia tańca z wachlarzami, improwizacji, teatru fizycznego i tańca w Szkole Wachlarzy, Centrum Kultur Świata, Stole Powszechnym oraz w ramach współpracy z polskimi i zagranicznymi instytucjami kultury.

     
    Igor Stokfiszewski

    Kurator programu Instytut Otwarty. Badacz kultury, aktywista. Autor książek Zwrot polityczny (2009) i Prawo do kultury (2018). Współredaktor m.in. tomu Sztuka ze społecznością (2018) opracowanego wspólnie byłych pracowników i pracownic fabryki w Ursusie, podsumowane pełnometrażowym dokumentem kreacyjnym Symfonia fabryki Ursus (2018). Stokfiszewski współpracował również m.in. z Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards, z kolektywem Rimini Protokoll i artystami: Arturem Żmijewskim, Pawłem Althamerem oraz Katarzyną Górną. Jest członkiem zespołu Krytyki Politycznej, rady organizacji European Alternatives i międzynarodowego think-tanku miejskiego Minim – Municipalist Observatory. Stale współpracuje z Europejską Fundacją Kultury
    z Izabelą Jasińską i Jaśminą Wójcik, z którą od 2013 stale współpracuje przy jej przedsięwzięciach angażujących lokalne społeczności. Najszerzej znane jest ich trwające blisko dekadę działanie ze społecznością.

     
    Łukasz Wójcicki

    Performer, tancerz, aktor, choreograf, artywista, animator kontrkultury, dramatopisarz, autor tekstów i artykułów.  W Strefie WolnoSłowej organizuje wydarzenia, pracuje nad choreografią, a od 2018 roku prowadzi Międzypokoleniowy Chór Ruchowy w Stole Powszechnym. Absolwent i stażysta Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice” (2001-2003). Absolwent dwuletniego (2019-20) kursu choreografii eksperymentalnej “Choreografia w Centrum”  pod okiem Marii Stokłosy, Magdy Ptasznik i Renaty Piotrowskiej-Auffret (kolektyw Centrum w Ruchu i Fundacja Burdąg) oraz absolwent Szkoły Dramaturgów Społecznych (2020) fundacji Strefa WolnoSłowa i Teatru Powszechnego w Warszawie. Stypendysta “Mobilni w kulturze” miasta stołecznego Warszawa (wrzesień-październik 2020). Laureat programu British Council –  Europe Beyond Access “Taniec i niepełnosprawność. Przekraczanie granic” (sierpień-grudzień 2020). Rezydent “Centrum w Ruchu” w ramach kursu “Choreografia w centrum” przy wsparciu Fundacji Burdąg (marzec-kwiecień 2020) oraz galerii BWA Warszawa (maj-czerwiec 2020), w trakcie których pracował nad swoim solo tanecznym Sztuczne ciało (premiera we wrześniu podczas II Kongresu Tańca w Warszawie). Rezydent Visegrad Artist Residency Program—Performing Arts na 2021 rok (wrzesień, Czeska Republika) w ramach International Visegrad Fund. Autor i współautor audycji Którędy do wyjścia i Kto nie skacze o performensie i choreografii w Radiu Kapitał.

     
    Paweł Boguszewski

    Współprowadzący cykl Filozofia w Ogrodzie. 
    Pracuje w Instytucie Nenckiego i zajmuje się neuronauką, czyli badaniem mózgu. W wolnych chwilach robi prawie dokładnie to samo, czyli czyta o badaniach mózgu. W przerwach pomiędzy pracą a czasem wolnym opowiada innym ludziom o badaniach mózgu. Czasem wspomni o innych częściach świata ożywionego.

     
    Tomasz Stawiszyński

    Współprowadzący cykl Filozofia w Ogrodzie.
    Filozof, eseista, ukończył studia magisterskie i doktoranckie w Instytucie Filozofii UW, autor bestsellerowej książki Potyczki z Freudem. Mity, pokusy i pułapki psychoterapii (2013) oraz dwóch zbiorów wierszy Nie ma takiego imienia (1999) i Rzecz ciemna (2002). Od wielu lat zajmuje się problemami z pogranicza filozofii i psychoterapii. Eseje, wiersze i opowiadania publikował w wielu pismach; był m.in. redaktorem działu kultura w “Dzienniku” i wiceszefem działu społecznego, szefem działu krajowego i szefem działu publicystyki w “Newsweeku” (2008-2012). W TVP Kultura prowadził “Studio Alternatywne” i współprowadził “Czytelnię” (2007-2011). W latach 2013-2016 prowadził w Polskim Radiu RDC autorski program “Niedziela Filozofów czyli Potyczki z Życiem”. Od grudnia 2016 do lutego 2020 byl publicysta kwartalnika Przekrój. Od marca 2016 związany z Radiem TOK FM, gdzie prowadzi m.in. “Godzinę Filozofów”, “Kwadrans Filozofa” oraz – wraz z żoną, Cvetą Dimitrovą – internetowy podcast “Nasze wewnętrzne konflikty”.

     
    Przemysław Wielgosz

    Dziennikarz, wydawca i kurator. Redaktor naczelny dwumiesięcznika Le Monde diplomatique – edycja polska oraz serii książkowych: Biblioteki Le Monde diplomatique i Biblioteki alternatyw ekonomicznych a w wydawnictwie RM jest redaktorem merytorycznym serii Ludowa historia Polski. Redagował również nie istniejący już półrocznik polityczno-artystyczny „Lewą Nogą”. Publikował m.in. w  „Wiadomościach Kulturalnych”, „Trybunie”, „Przekroju”, „Pismie”, „Guardianie”, „Aspen Review” i „Freitagu”. Jest m.in. autorem książek Opium globalizacji (2004) i Witajcie w cięższych czasach (2020), redaktorem i współautorem książek Koniec Europy jaką znamy (2013), TTIP – pułapka transatlantycka (2015), Dyktatura długu (2016), Realny kapitalizm. Wokół teorii kapitału monopolistycznego (2018), Pandemia kapitalizmu (2021), Ekonomie przyszłości (2021). Kurator cykli „Ekonomie przyszłości” w Biennale Warszawa, „Ludowa Historia Polski” w Strefie WolnoSłowej oraz „Historie ludzi bez historii” w Teatrze Ósmego Dnia.